Error message

  • Notice: Trying to get property 'body' of non-object in block_block_view() (line 247 of /var/www/vhosts/cinekmotocykle.pl/modules/block/block.module).
  • Notice: Trying to get property 'format' of non-object in block_block_view() (line 247 of /var/www/vhosts/cinekmotocykle.pl/modules/block/block.module).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/cinekmotocykle.pl/includes/menu.inc).

Budowa oraz działanie zawieszenia w małych pojazdach

Czytaj...

Wielu posiadaczy małych, miejskich pojazdów,w szczególności francuskich marek, miało problemy z zawieszeniem swojego samochodu. Dobrze jest poznać arkana jego konstrukcji oraz zasad działania, zwłaszcza, że to nic trudnego.

Rozważmy, czym jest zasada działania osi skrętnej. Oś skrętna jest to część składowa tylnego zawieszenia samochodu. Oś skrętna pojawia się w modelach zawieszenia stosowanych zwykle w małych samochodach średniej klasy.

Jeżeli przedstawiana tutaj problematyka jest według Ciebie interesująca, to dodatkowo sprawdź również inne warte zapoznania się (https://zabudowy-samochodowe.pl/oswietlenie-ostrzegawcze-pojazdu/) artykuły!

Często spotykane jest w pojazdach francuskich konstruktorów, w samochodach miejskich i kompaktowych. Rozwiązanie to jest nieskomplikowane i bardzo praktyczne, bowiem dzięki temu, że zajmuje mało przestrzeni, gwarantuje wykorzystanie dużej przestrzeni bagażnika. Ten rodzaj zawieszenia to także rozwiązanie dużo bardziej oszczędne niż wyrafinowane systemy zawieszenia używane w luksusowych pojazdach z górnej półki. Zasada działania osi skrętnej stosowana jest w zawieszeniu półzależnym, w którym, inaczej niż w przypadku zawieszenia zależnego czy niezależnego, obrót jednego koła w osi w pewnym stopniu wpływa na ruch drugiego koła w jednej osi. W przypadku zawieszenia zależnego, skręt jednego koła wpływa na ruch drugiego. A w przypadku zawieszenia niezależnego dwa koła skręcają całkowicie niezależnie.



Może Cię również zainteresować - www

tarczowe hamulce
Author: Alexander Nie
Source: http://www.flickr.com
Jak przedstawia się mechanika tylnej belki krok po kroku? Tylne zawieszenie skonstruowane jest z dwóch wahaczy wleczonych, zamocowanych do nadwozia, złączonych płaską belką, zapewniającą obracanie się kół. Belka skrętna jest łatwa w konstrukcji. Ważną cechą belki skrętnej jest również jej względnie łatwe instalowanie i rozbiórka w razie możliwej awarii. Jak widać mechanika tylnej belki krok po kroku nie jest rzeczą skomplikowaną. Należy tylko uważać, czy tylna belka funkcjonuje poprawnie. W razie gdy wystąpią kłopoty ze skręcaniem się kół, kłopoty przy kierowaniu samochodem, najlepiej czym prędzej pojechać do mechanika. Nie zapominajmy, że zaniedbanie tego typu usterek może nas potem naprawdę słono kosztować, kiedy będziemy zmuszeni wymienić część zawieszania na nową.

Źródło - link