Gdy na technicznym przeglądzie okaże się, że z hamulcowego zacisku wycieka płyn, to bardzo prędko trzeba się tym zająć. Z takiej okoliczności jedno wyjście to wymiana zacisku na nowy lub jego regeneracja.
Regeneracja hamulców wykorzystanych w popularnym aucie jest prawie połowę tańsza niż zamiana hamulców na drugie. Naprawa zacisków hamulcowych oferowana jest tak przez autoryzowane stacje obsługi oraz renomowanych dystrybutorów części zamiennych. Są także eksperci, którzy zajmują się regeneracją hamulców i proponują gwarancję na wykonywane świadczenia przez siebie. Jeżeli regeneracja regeneracja zacisku hamulcowego wykonana jest właściwie, to jakość takich zacisków nie różni się od nowych elementów. Jednak przed zleceniem regeneracji warto sprawdzić jakiej klasy są wykonywane przez firmę usługi. Warto również sprawdzić jakiego rodzaju elementy wymienione są podczas regeneracji, ponieważ może być tak, że płacimy wyłącznie za zamianę uszczelek. Jeżeli ktokolwiek ma w sobie żyłkę złotej rączki i rozporządza warsztatem i większym zestawem narzędzi, to może naprawić hamulce w swoim zakresie.
Author: BMW
Reperaturki do zacisków hamulcowych najpopularniejszych aut być warte mogłyby nawet jedną czwartą opłaty innego zacisku. Ich zużycie może się okazać wyłączną przyczyną, kiedy wycieka płyn hamulcowy. Konstrukcja zacisku hamulcowego nie jest to kwestia trudna. Z rozebraniem tego typu zacisku poradzić sobie może nawet mechanik, który jest amatorem. Gdy rozmontujemy całość, musimy skontrolować stan uszczelek, obudowy zacisków hamulcowych tłoczków. Wszystkie pęknięcia i mechaniczne uszkodzenia eliminują zacisk z dalszego używania. Dokładne zakonserwowanie i oczyszczenie elementów układu hamulcowego wpłynie pomyślnie na bezpieczeństwo stosowania samochodu.
Gdy zdejmujemy zacisk, należałoby również skontrolować stan zużycia klocków hamulcowych i tarcz. Po paru latach dość dynamicznej jazdy, zaciski hamulcowe mogą skorodować. Źle to wpływa na ich prezencję, ale także na prawidłowe ich funkcjonowanie.