Error message

  • Notice: Trying to get property 'body' of non-object in block_block_view() (line 247 of /var/www/vhosts/cinekmotocykle.pl/modules/block/block.module).
  • Notice: Trying to get property 'format' of non-object in block_block_view() (line 247 of /var/www/vhosts/cinekmotocykle.pl/modules/block/block.module).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/cinekmotocykle.pl/includes/menu.inc).

Na co należy zwracać uwagę podczas zakupu pierwszego motoru?

Czytaj...

500, 600 cm3 czy nawet 1 litr pojemności silnika - o tym często rozmawiają amatorzy dwóch kółek przed zakupem swojego pierwszego jednośladu. Problem tkwi w tym, że pojemność silnika naprawdę nie jest tutaj najważniejsza.


Renault


dzieci
Author: BMW


Planując kupno pierwszego jednośladu, najpierw należy się zastanowić nad wariantem jego konstrukcji. Pojemność oraz moc posiadają bowiem mniej istotne znaczenie dla komfortu eksploatacji. Mogłoby się później okazać, że dla przykładu nasza wymarzona maszyna kluber isoflex nbu 15 na dłuższych dystansach jest nieco niewygodna, z kolei pasażer narzeka na niewygody już po 30 minutach podróży. Najbardziej istotnym parametrem, jaki powinien wziąć pod uwagę początkujący sympatyk motocykli, powinny być wysokość i masa siedziska. Jeśli motor ma za dużą masę, to może sprawiać problem podczas manewrowania na parkingu albo w zakorkowanym mieście. Bardzo ważne jest także wprowadzanie motoru do garażu lub parkowanie motoru. Poza tym niezwykle ważna jest także sprawa postawienia go na koła po potencjalnej wywrotce.


motor
Author: Matthew Paul Argall
Source: http://www.flickr.com




Wysokość siedziska jest niemal równie istotna, co waga motocykla. Najlepiej można to sprawdzić przymierzając się do kilku interesujących nas modeli. Trzeba mieć świadomość tego, siadając na motocyklu, stopy motocyklisty muszą mieć idealny kontakt z podłożem. Poza tym należy upewnić się, czy bez trudu możemy dosięgnąć kierownicy i czuć to, jak sobie radzimy z wagą motocykla.


W sytuacji, gdy będziemy musieli dla przykładu zahamować z małą szybkością, trzeba także podeprzeć się nogą, a w takiej sytuacji musimy mieć okazję niezwykle swobodnego oparcia butów o podłoże. Podparcie na palcach w połączeniu ze zbyt wielką masą motoru może się skończyć nawet upadkiem.